Με δύο δράσεις συμμετείχε φέτος το σχολείο μας στην ΄΄Ωρα της Γης’, που πραγματοποιήθηκε το Σάββατο 23 Μαρτίου.
Μεταξύ 20.30 και 21.30 σβήσαμε τα φώτα και απενεργοποιήσαμε τις ηλεκτρικές συσκευές για μια ώρα.
Πρόκειται για μια συμβολική κίνηση που ξεκίνησε απο την WWF το 2007 στην Αυστραλία κι έχει εξαπλωθεί σε περισσότερες από 180 χώρες σε όλο τον κόσμο. Σκοπός είναι η ευαισθητοποίηση για την προστασία του πλανήτη ενάντια στην κλιματική αλλαγή,την ανάγκη ταχύτερης μετάβασης σε ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και την υιοθέτηση πιο βιώσιμων πρακτικών.
Τα μέλη της περιβαλλοντικής ομάδας ‘Μαθητές σε δράση’ ανταποκρίθηκαν με ενθουσιασμό στο κάλεσμα αυτό και αφού έσβησαν τα φώτα, έπαιξαν επιτραπέζια παιχνίδια, ζωγράφισαν, και διάβασαν βιβλία υπό το φως των κεριών. Έγιναν έτσι κοινωνοί αλλά και υποστηρικτές μίας μεγαλύτερης προσπάθειας για την αντιμετώπιση της κλιματικής αλλαγής.
Λίγες μέρες νωρίτερα είχε προηγηθεί μια εξίσου ενδιαφέρουσα δράση, μια τηλεδιάσκεψη σε συνεργασία με άλλα 4 σχολεία από την ευρώπη. Πιο συγκεκριμένα,μια ομάδα μαθητών της Γ’ Γυμνασίου παρακολούθησε ένα εργαστήριο σχετικά με το πώς παράγεται η ηλεκτρική ενέργεια σε διάφορες χώρες της Ευρώπης και τις διαφορές ανάμεσα στις ανανεώσιμες πηγές ενέργειας και τις πηγές ενέργειας με χαμηλή εκπομπή αερίων άνθρακα. Ακολούθησε επίδειξη πειραμάτων για την μετατροπή της ηλιακής και της αιολικής ενέργειας σε ηλεκτρική με την χρήση φακού και ανεμιστήρα αντίστοιχα. Τέλος,όλοι οι μαθητές συμμετείχαν ανά ομάδες σε ένα διασκεδαστικό online quiz: απαντώντας σωστά σε ερωτήσεις σχετικές με το εργαστήριο που είχαν παρακολουθήσει, οι μαθητές έκαναν ένα virtual ταξίδι στην Ευρώπη με τελικό προορισμό την Ισλανδία,την χώρα με την ευρύτερη χρήση ανανεώσιμων πηγών ενέργειας.
Η δράση αυτή, που πραγματοποιήθηκε σε συνεργασία με σχολεία από την Πολωνία, την Ισπανία, την Πορτογαλία και την Γερμανία, έδωσε την δυνατότητα στους μαθητές μας όχι απλά να συνομιλήσουν με συνομηλίκους από το εξωτερικό αλλά και να ευαισθητοποιηθούν για αυτό το τόσο ενδιαφέρον κι επίκαιρο ζήτημα. Τόνωσε συγχρόνως την Ευρωπαϊκή διάσταση και την περιβαλλοντική ευαισθητοποίηση, τομείς στους οποίους προσβλέπει το σχολείο μας.