Ο σχολικός κανονισμός του 1ου Γυμνασίου Αγίου Νικολάου

ΣΧΟΛΙΚΟ ΕΤΟΣ:  2024-2025

Με τον όρο “σχολικός κανονισμός” εννοούμε το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για την εύρυθμη και ομαλή λειτουργία του σχολείου. Η εξασφάλιση του κατάλληλου παιδαγωγικού κλίματος εγγυάται τη γόνιμη συνεργασία μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας, στο πλαίσιο της ισότητας, του αμοιβαίου σεβασμού και του εποικοδομητικού διαλόγου. Επειδή το σχολείο αποτελεί μια δημοκρατικά οργανωμένη κοινωνία, η διαμόρφωση του κανονισμού είναι σύμφωνη με το υπάρχον νομικό πλαίσιο και στηρίζεται στη συνεργασία όλων των φορέων της σχολικής κοινότητας (εκπαιδευτικών, μαθητών/τριών, γονέων και δήμου). Πιο συγκεκριμένα, για τη διαμόρφωση του κανονισμού αυτού συνεργάστηκαν η  Διευθύντρια, οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι γονείς του 1ου Γυμνασίου, καθώς και δύο εκπρόσωποι του δήμου του Αγίου Νικολάου, λαμβάνοντας υπόψη τον “Πρότυπο Κανονισμό Λειτουργίας σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» (Υπουργική Απόφαση 109697/ΓΔ4/24-09-2024 (ΦΕΚ 5387/Β/26-09-2024)). Επειδή όμως η λειτουργία του Σχολείου δε βασίζεται μόνο σε γραπτούς κανόνες αλλά στη ζωντανή επικοινωνία των μελών της μαθητικής κοινότητας, είμαστε πρόθυμοι (Διευθύντρια και Καθηγητές) να δώσουμε περισσότερες πληροφορίες σε θέματα που περιλαμβάνονται ή όχι στον παρόντα κανονισμό και απασχολούν τους μαθητές/τριες  ή τους γονείς τους.  

 

  1. Προσέλευση – παραμονή στο Σχολείο και αποχώρηση από αυτό. 

 ΠΡΩΙΝΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΚΑΙ ΤΗΡΗΣΗ ΩΡΟΛΟΓΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

  1. Όλοι οι μαθητές/τριες  πρέπει να προσέρχονται στο σχολείο το αργότερο στις 08:00.    Συγκεντρώνονται στον αύλειο χώρο και δεν παραμένουν εκτός του σχολείου.
  2. Οι μαθητές παρατάσσονται ανά τάξη. Είναι απαραίτητη η παρουσία όλων των μαθητών/τριών στην πρωινή συγκέντρωση, γιατί ενημερώνονται για θέματα που αφορούν ολόκληρη τη σχολική κοινότητα.
  3. Το κουδούνι για την πρωινή προσευχή χτυπά στις 08:10. 
  4. Μόλις αρχίσει η προσευχή, η  είσοδος του σχολείου κλείνει. Οι μαθητές/τριες  που έχουν καθυστερήσει, παραμένουν στην είσοδο της πίσω αυλής και εισέρχονται στον χώρο του σχολείου μετά το πέρας της προσευχής. Πηγαίνουν στο γραφείο της Δ/ντριας και εξηγούν τον λόγο της καθυστέρησης. Μπορούν να γίνουν δεκτοί στο μάθημα, μόνο με την άδεια της Διευθύντριας κι εφόσον κριθεί ότι συντρέχουν σοβαροί λόγοι για την καθυστέρηση αυτή. Διαφορετικά  παραμένουν στο γραφείο της Δ/ντριας ή στον προθάλαμο του γραφείου, παίρνουν απουσία και εισέρχονται στο μάθημα μετά το πέρας της τρέχουσας διδακτικής ώρας.
  5. Σε περίπτωση κακοκαιρίας οι μαθητές/τριες  περιμένουν στους διαδρόμους του ισογείου πριν την πρωινή προσευχή. Δεν επιτρέπεται η  άνοδος στους ορόφους. Μαζί με τους καθηγητές περνούν στις τάξεις τους, όπου γίνεται η προσευχή και οι απαραίτητες ανακοινώσεις.
  6. Σε όλη τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου οι μαθητές δεν εξέρχονται από τον σχολικό χώρο παρά μόνο με αίτημα του κηδεμόνα τους και άδεια της Διευθύντριας (βλ. ΑΔΕΙΕΣ ΕΞΟΔΟΥ)
  7. Απαγορεύεται η είσοδος στο χώρο του σχολείου  οποιουδήποτε τρίτου χωρίς την έγκριση της  Διευθύντριας ή του προς τούτο οριζόμενου προσώπου.

 

ΑΔΕΙΕΣ ΕΞΟΔΟΥ

Ι) Από το σχολείο: Κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου οι πόρτες του προαυλίου παραμένουν κλειστές και οι μαθητές/τριες δεν επιτρέπεται να βγαίνουν έξω από το σχολείο. Αν παρουσιαστεί ανάγκη έκτακτης αποχώρησης, κατά τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου (π.χ. ασθένεια), ενημερώνεται ο/η γονέας/κηδεμόνας ασκών την επιμέλεια για να παραλάβει το παιδί του/της, εφόσον αυτό είναι ανήλικο, και το παραλαμβάνει αφού πρώτα ενυπόγραφα δηλώσει ενώπιον της Διεύθυνσης της σχολικής μονάδας το γεγονός αυτό.

ΙΙ) Από την τάξηΗ έξοδος από την τάξη επιτρέπεται μόνο για πολύ σοβαρό λόγο και μόνο με την προϋπόθεση πως ο μαθητής/τρια θα παρουσιαστεί στο γραφείο της Διευθύντριας.

  1. Συμπεριφορά μαθητών/τριών – Παιδαγωγικός έλεγχος 

  ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ/ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ    ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ

  1. Οι μαθητές /μαθήτριες οφείλουν να βρίσκονται στις αίθουσες διδασκαλίας  πριν από την άφιξη του διδάσκοντα και την έναρξη της κάθε διδακτικής ώρας. Οφείλουν να προσέχουν το κουδούνι, ώστε να μην καθυστερούν με τη δικαιολογία ότι δεν το άκουσαν από το βάθος της αυλής. Η καθυστερημένη προσέλευση μαθητή/τριας μετά την είσοδο του/της εκπαιδευτικού στην αίθουσα θεωρείται απουσία. Μαθητής/ μαθήτρια που καθυστερεί αδικαιολόγητα, δεν γίνεται δεκτός/ή  στην τάξη και οφείλει να παρουσιαστεί στο γραφείο της Διευθύντριας.
  2. Δεν επιτρέπονται οι ενδιάμεσες και μεμονωμένες απουσίες χωρίς άδεια από τη Δ/νση του σχολείου. Σε κάθε άλλη περίπτωση οι μονόωρες απουσίες δεν δικαιολογούνται.
  3. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος οι μαθητές/τριες δεν ενοχλούν με ψιθύρους, συζητήσεις, γέλια ή οποιοδήποτε άλλο τρόπο. Δεν επιτρέπεται να διαταράσσουν τη ροή του μαθήματος και να παρεμποδίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία. Επίσης, δεν απασχολούνται με την προετοιμασία άλλου μαθήματος ή με άσχετες προς το μάθημα ενασχολήσεις.
  4.  Οι μαθητές οφείλουν να αφήνουν στο σπίτι τους ηλεκτρονικές συσκευές π.χ. mp3, Tablets κτλ, καθώς και μπάλες, skateboards κτλ. Η χρήση μπάλας γίνεται μόνο αφού την δώσει στους μαθητές καθηγητής Φυσικής Αγωγής ο οποίος επιβλέπει τους μαθητές καθώς παίζουν με αυτή.
  5.  Είναι άσχημο να τρώνε οι μαθητές/τριες μέσα στην τάξη ή να πίνουν οποιοδήποτε  ποτό (εκτός από το νερό). Επίσης, δεν είναι ευγενικό  να  μασάνε τσίχλες την ώρα του μαθήματος. Τα ενεργειακά ποτά, τύπου «redbull», είναι δυνατόν να προκαλέσουν προβλήματα στην υγεία, για αυτό καλό είναι να μην καταναλώνονται από μαθητές.
  6. Οι μαθητές/τριες  έχουν το δικαίωμα να διατυπώνουν ελεύθερα τη γνώμη τους, να εκφράζουν χωρίς φόβο τις απορίες ή αντιρρήσεις τους και να ζητούν διευκρινίσεις για το μάθημα, εφόσον το θεωρούν απαραίτητο, αλλά πάντα με ευγένεια και σεβασμό προς τον διδάσκοντα και τους συμμαθητές/τριες  τους.
  7. Σε περίπτωση έκτακτης αδιαθεσίας ή άλλου σοβαρού προβλήματος, ζητούν άδεια εξόδου από τον καθηγητή/τρια, παρουσιάζονται στο γραφείο της Δ/νσης και επανέρχονται σε εύλογο χρόνο.
  8. Οι μαθητές/ μαθήτριες συμπεριφέρονται με ευπρέπεια και σεβασμό. Είναι υπεύθυνοι /ες για την καθαριότητα του τμήματός τους καθώς και για τη διατήρηση της αίθουσας στην κατάσταση στην οποία την παρέλαβαν. Το τμήμα είναι υπεύθυνο για οποιαδήποτε φθορά και το πενταμελές οφείλει να μεριμνήσει για την αποκατάσταση των φθορών.
  9. Επισημαίνεται ότι οι μαθητές/ τριες  δεν αφήνουν τα προσωπικά τους αντικείμενα, τα βιβλία και τις φωτοτυπίες τους κάτω από τα θρανία τους. Σε περίπτωση απώλειάς τους είναι σαφές ότι δεν μπορούν να αντικατασταθούν.

 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΤΑ

Δεν επιτρέπεται η παραμονή μαθητών/τριών  στην αίθουσα κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων. Οι μαθητές/τριες την ώρα του διαλείμματος εξέρχονται από την αίθουσα διδασκαλίας, η οποία κλειδώνεται από τον διδάσκοντα. Παραμένουν ανοιχτά τα παράθυρα για αερισμό. Οι μαθητές δεν παραμένουν στους ορόφους και στις σκάλες αλλά με την προτροπή των εκπαιδευτικών και ιδιαίτερα των εφημερευόντων, κατεβαίνουν στον αύλειο χώρο.

 ΕΜΦΑΝΙΣΗ-ΠΑΡΟΥΣΙΑ

1.Η εμφάνιση των μαθητών/ τριών  πρέπει να είναι ευπρεπής. Στο μάθημα της Γυμναστικής οι μαθητές οφείλουν να έχουν αθλητική περιβολή (φόρμες).

2.Βωμολοχίες, καυγάδες, μπουγέλα, κακοπροαίρετα πειράγματα, χειροδικίες, άσκηση οποιασδήποτε μορφή βίας δεν ταιριάζουν με τη μαθητική ιδιότητα και απαγορεύονται αυστηρά.

3.Οι μαθητές /τριες δεν πρέπει να φέρνουν στο σχολείο μεγάλα χρηματικά ποσά, ακριβά ρολόγια και γενικότερα αντικείμενα αξίας. Για τυχόν απώλεια τέτοιων αντικειμένων το σχολείο δεν έχει ευθύνη αντικατάστασης ή αναζήτησης. Εάν υπάρχει λόγος να φέρουν κάποια μέρα μαζί τους περισσότερα χρήματα ή κάποιο ακριβό αντικείμενο, μπορούν να το παραδώσουν στο γραφείο της Δ/νσης, διαφορετικά, θα είναι οι ίδιοι υπεύθυνοι για τη φύλαξή του.

 

ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ-ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΜΕΤΡΑ 

Τα θέματα παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών/ μαθητριών στο Σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας του/της υπεύθυνου εκπαιδευτικού της τάξης με τους Συμβούλους Σχολικής ζωής, τη Διευθύντρια της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων/Διδασκουσών και τον Συντονιστή Εκπαιδευτικού Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή παιδαγωγική αντιμετώπισή τους. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική αρχή του σεβασμού της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού. 

Επίσης, υπάρχει στενή συνεργασία με τον Σχολικό Σύμβουλο Παιδαγωγικής Ευθύνης.

Σοβαρά παραπτώματα θεωρούνται:

  • Η άσκηση κάθε είδους βίας
  • Η απουσία από μάθημα χωρίς ενημέρωση του καθηγητή
  • Η έξοδος από τον σχολικό χώρο χωρίς άδεια
  • Η προσβλητική συμπεριφορά προς καθηγητή ή μαθητή
  • Η εκούσια φθορά σχολικής περιουσίας
  • Η οικειοποίηση αντικειμένων που ανήκουν σε άλλον μαθητή/μαθήτρια
  • Το κάπνισμα
  • Η κατοχή και χρήση κινητού τηλεφώνου

ΕΙΔΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΕΤΡΩΝ

Τα σχολικά παραπτώματα αντιμετωπίζονται από το σχολείο σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία και με γνώμονα την αρχή ότι η κατασταλτική αντιμετώπιση αυτών των φαινομένων είναι η τελευταία επιλογή, χωρίς όμως να αποκλείεται η εφαρμογή των κάθε φορά ισχυόντων παιδαγωγικών μέτρων, ήτοι:

  • Προφορική Παρατήρηση
  • Επίπληξη
  • Ωριαία απομάκρυνση από το μάθημαΟ μαθητής/τρια που αποβάλλεται από τον καθηγητή κατά την ώρα του μαθήματος, είναι υποχρεωμένος να παρουσιαστεί στη Διευθύντρια  του σχολείου και όχι να περιπλανιέται στους χώρους του σχολείου. 
  • Αποβολή από τα μαθήματα μέχρι τρεις(3) ημέρες
  • Αποβολή από τα μαθήματα μέχρι πέντε (5) ημέρες
  • Αποκλεισμός από πάσης φύσεως δράσεις, εκδηλώσεις, αθλητικές δραστηριότητες, εκπαιδευτικές εκδρομές που διοργανώνει το σχολείο, σωρευτικώς ή διαζευκτικώς, εντός του τρέχοντος διδακτικού έτους
  • Αλλαγή τμήματος 
  • Αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος. 

 

Τα παραπάνω μπορούν να ισχύουν παράλληλα με τις δράσεις παιδαγωγικής μορφής, τις οποίες προτείνει ο Σύλλογος Διδασκόντων/ουσών, σε συνεργασία με την ψυχολόγο και την κοινωνική λειτουργό.

 

Όταν ένας μαθητής/τρια  υποπίπτει σε παράπτωμα, δίνονται εξηγήσεις στη Διεύθυνση από τον μαθητή/τρια και τον καθηγητή που τον αναφέρει και  ενημερώνονται οι γονείς του/της. Η ποινή καταγράφεται στο ηλεκτρονικό Ποινολόγιο (my school). 

ΚΑΠΝΙΣΜΑ

Σύμφωνα με εγκύκλιο του Υπουργείου Υγείας (76017/29.7.2002), ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΑΥΣΤΗΡΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ. Η απαγόρευση ισχύει και για το ηλεκτρονικό τσιγάρο.

ΧΡΗΣΗ ΚΙΝΗΤΩΝ ΤΗΛΕΦΩΝΩΝ – ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ

Απαγορεύεται: α) η φωτογράφηση, βιντεοσκόπηση ή ηχογράφηση με οποιοδήποτε μέσο (π.χ. κάμερα, κινητό τηλέφωνο, συσκευή εγγραφής) σε όλους τους χώρους του Σχολείου και καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού προγράμματος β) η χωρίς την άδεια της Διεύθυνσης η δημοσιοποίηση σε οποιαδήποτε μορφή – έντυπη ή ηλεκτρονική – εικόνων, βίντεο, ήχων ή κειμένων που αναφέρονται στη σχολική ζωή και ειδικότερα σε καθηγητές και μαθητές/τριες. Δεν επιτρέπεται, επίσης, η εμφανής κατοχή και χρήση κινητών τηλεφώνων και άλλων ηλεκτρονικών μέσων (π.χ. mp3 players, computers, κλπ.) κατά τις ώρες λειτουργίας του σχολείου.

 Το σχολείο διαθέτει τηλέφωνο και οι μαθητές μπορούν να τηλεφωνήσουν από το γραφείο.

 Η χρήση κινητού τηλεφώνου τιμωρείται με μία μέρα απομάκρυνση από τα μαθήματα. Το σχολείο δεν φέρει καμία ευθύνη σε περίπτωση απώλειας του κινητού τηλεφώνου.

Αν διαπιστωθεί από εκπαιδευτικό ότι ο/η μαθητής/τρια κατά τη διάρκεια του μαθήματος ή κατά τη διάρκεια του διαλείμματος ή κατά τη διάρκεια της προσέλευσης ή αποχώρησης, μαγνητοφωνεί ή φωτογραφίζει ή βιντεοσκοπεί εκπαιδευτικούς ή συμμαθητές/τριες του/της, τότε γνωστοποιεί το γεγονός αυτό στη Διευθύντρια της σχολικής μονάδας, η οποία ζητά από τον/τη μαθητή/τρια να απενεργοποιήσει και παραδώσει το τηλέφωνό του/της, καλώντας να προσέλθουν στο σχολείο οι γονείς/ κηδεμόνες προκειμένου να λάβουν γνώση του περιστατικού. 

Παράλληλα, η Διευθύντρια οφείλει να αξιολογήσει παιδαγωγικά το περιστατικό και ανάλογα με τη βαρύτητά του και κυρίως με την παραβίαση προσωπικών δεδομένων, εφόσον κρίνει ότι η συμπεριφορά δεν είναι ιδιαιτέρως αποκλίνουσα, επιβάλλει το παιδαγωγικό μέτρο της αποβολής από τα μαθήματα μέχρι τρεις (3) μέρες. 

Εφόσον κριθεί εκ μέρους της Διευθύντριας ότι η συμπεριφορά του/της μαθητή/τριας είναι ιδιαιτέρως αποκλίνουσα, τότε παραπέμπει τον μαθητή στον Σύλλογο Διδασκόντων προκειμένου ο τελευταίος συνεκτιμώντας τις ειδικές περιστάσεις τέλεσης του περιστατικού, ιδίως την παραβίαση προσωπικών δεδομένων, να επιληφθεί και να επιβάλει το παιδαγωγικό μέτρο της αποβολής από τα μαθήματα μέχρι πέντε (5) ημέρες. 

  • Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού εκφοβισμού

 

H ανάπτυξη θετικού σχολικού κλίματος αποτελεί́ σημαντικό παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού και σχολικού εκφοβισμού. Χαρακτηριστικά του θετικού και υγιούς σχολικού κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή της διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας με Φορείς, η συνεργασία του Σχολείου με την οικογένεια, κ.ά. 

Τα προβλήματα που προκύπτουν μεταξύ των μαθητών/τριών αντιμετωπίζονται με τη διαμεσολάβηση του υπεύθυνου καθηγητή του τμήματος, των Συμβούλων Σχολικής ζωής, καθώς και του εφημερεύοντα καθηγητή ( εφόσον το περιστατικό λάβει χώρα κατά τη διάρκεια του διαλείμματος) και στη συνέχεια, αν δεν επιτευχθεί ικανοποιητική λύση,  αντιμετωπίζεται από τη Διεύθυνση του σχολείου. 

Για την πρόληψη της βίας και του εκφοβισμού βοηθούν σημαντικά τα μέλη της ΕΔΥ (Επιτροπή Διεπιστημονικής Υποστήριξης), η οποία απαρτίζεται από Ψυχολόγο, Κοινωνική Λειτουργό και Εκπαιδευτικό Ειδικής αγωγής. Οι μαθητές μέσα από ατομικές ή ομαδικές συνεδρίες με την Ψυχολόγο και την Κοινωνική Λειτουργό, μπορούν να αναζητούν και να δέχονται βοήθεια και υποστήριξη έπειτα από συναίνεση των γονέων. Παράλληλα και οι γονείς μπορούν να κλείσουν ραντεβού, ώστε να συζητήσουν θέματα που τους απασχολούν.

 

  1. Σχολικές Εκδηλώσεις – Δραστηριότητες 

1.Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά δραστηριοτήτων, εντός και εκτός Σχολείου που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/μαθητριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά θέματα. Για  αυτό είναι αναγκαίο να υπάρχει στην αρχή του σχολικού έτους σχεδιασμός που θα λαμβάνει υπόψη παιδαγωγικά κριτήρια. Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες τα παιδιά εμπλουτίζουν τις ήδη υπάρχουσες γνώσεις, τις συνδέουν με την καθημερινή ζωή, αποκτούν δεξιότητες ζωής, ευαισθητοποιούνται σε διάφορα κοινωνικά θέματα, διευρύνουν τους ορίζοντες τους και κάνουν πράξη όσα μαθαίνουν στα Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων και στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων. Το Σχολείο επιδιώκει την ευαισθητοποίηση των γονέων/κηδεμόνων και τη συμμετοχή όλων των μαθητών/ριών στις επετειακές, μορφωτικές, πολιτιστικές και αθλητικές εκδηλώσεις. 

2.Το σχολείο οφείλει να προσφέρει τη γνώση και τη μνήμη του παρελθόντος και της ιστορίας όχι μόνο μέσα από τα μαθήματα. Ως μέλη της σχολικής κοινότητας οφείλουν οι μαθητές/τριες να συμμετέχουν στις θεσμοθετημένες σχολικές εορτές και παρελάσεις, δεν ξεχνούν την ιστορία τους και αποτίουν φόρο τιμής στους προγόνους.

3.Πρέπει να ενθαρρύνεται η συμμετοχή των μαθητών/τριών σε συλλογικές προσπάθειες πολιτιστικές, αθλητικές, περιβαλλοντικές κ.λπ., χωρίς όμως αυτό να γίνεται σε βάρος των μαθημάτων και πάντα προστατεύοντας και εξασφαλίζοντας την ασφάλεια των συμμετεχόντων μαθητών.

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ – ΕΚΔΡΟΜΕΣ – ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ

1.Η τήρηση των κανόνων της ευπρέπειας και της καλής συμπεριφοράς στους χώρους επίσκεψης (αρχαιολογικοί χώροι, μουσεία, θέατρα, κινηματογράφοι) και διαμονής (ξενοδοχεία) είναι υποχρέωση των μαθητών/μαθητριών. Δεν πρέπει να ξεχνούν ότι εκπροσωπούν τον εαυτό τους αλλά και το σύνολο της σχολικής κοινότητας.

2.Οι μαθητές/μαθήτριες οι οποίοι συμμετέχουν σε εκδρομές ή περιβαλλοντικές, εκπαιδευτικές, αθλητικές και άλλες εξορμήσεις εκτός του Σχολείου, πρέπει να τηρούν κατά γράμμα τους κανονισμούς των εκδρομών και τις εντολές των συνοδών καθηγητών. Μετά το πέρας των μονοήμερων και πολυήμερων εκδρομών, η παραλαβή και αποχώρηση των μαθητών/τριών από τον χώρο άφιξής τους γίνεται με ευθύνη των γονέων και κηδεμόνων τους.

  1. Συνεργασία Σχολείου – Οικογένειας – Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων 

 ΓΟΝΕΙΣ- ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ

1.Κάθε φορά που δημιουργείται ένα θέμα το οποίο σχετίζεται με ένα συγκεκριμένο μαθητή/ τρια και πρόκειται να απασχολήσει το σχολείο, ενημερώνεται σχετικά ο Γονέας – Κηδεμόνας, ο οποίος με τη σειρά του θα πρέπει να συνεργαστεί με το σχολείο. Για τη συμμετοχή του μαθητή/τριας  σε ορισμένες σχολικές εκδηλώσεις είναι απαραίτητο να υπάρχει έγκριση του κηδεμόνα, όπως ορίζεται από την κείμενη νομοθεσία. Επίσης το σχολείο μπορεί να ζητήσει τη γνώμη ή την έγκριση του Γονέα – Κηδεμόνα για κάποιες άλλες εκδηλώσεις, για τις οποίες δεν υπάρχει σχετική πρόβλεψη. Αυτή η συνεργασία εμπεριέχει σημαντική ευθύνη και πρέπει να γίνεται με προσοχή.

2.Ο Γονέας – Κηδεμόνας δικαιούται να έχει πλήρη και υπεύθυνη ενημέρωση για τον μαθητή/τρια αλλά οφείλει και ο ίδιος να ενημερώνει το σχολείο για θέματα που μπορεί να επηρεάζουν την επίδοση ή τη συμπεριφορά του μαθητή/ τριας στο σχολείο (θέματα υγείας των μαθητών/ τριών  ή θέματα οικογενειακής και κοινωνικής κατάστασής τους, κ.λ.π). Έτσι, οι εκπαιδευτικοί θα μπορέσουν να προσαρμόσουν ανάλογα τη συμπεριφορά τους και να αντιμετωπίσουν με ευαισθησία και εχεμύθεια τα ιδιαίτερα προβλήματα.

3.Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων αποτελεί τη συλλογική έκφραση της άποψης των Γονέων και Κηδεμόνων των μαθητών. Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων πρέπει να συνεργάζεται αρμονικά με τη Διευθύντρια και τον Σύλλογο των Διδασκόντων για θέματα που αφορούν στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου, στη διοργάνωση των ενδοσχολικών και εξωσχολικών εκδηλώσεων, δραστηριοτήτων και προγραμμάτων καθώς και στην καλλιέργεια ενός καλού, συνεργατικού κλίματος μεταξύ όλων των παραγόντων της σχολικής ζωής. 

4.Η ευθύνη για τη μη έγκαιρη προσέλευση και την ασφάλεια των μαθητών/τριών που δεν προσέρχονται και ως εκ τούτου δε γίνονται δεκτοί εντός του σχολικού χώρου, ανήκει στους κηδεμόνες και σε καμιά περίπτωση δεν μετατοπίζεται  στη Δ/νση και στον Σύλλογο Διδασκόντων.

5.Για την τακτική παρακολούθηση της  φοίτησης του μαθητή/τριας ευθύνεται εξ ολοκλήρου ο κηδεμόνας του. Ο κηδεμόνας κάθε μαθητή/τριας  οφείλει να  παρακολουθεί την επίδοση, επιμέλεια, φοίτηση και συμπεριφορά του μαθητή. Το σχολείο ενημερώνει ηλεκτρονικά τους κηδεμόνες στην αρχή  και στη μέση κάθε μήνα για το σύνολο απουσιών του μαθητή/τριας, ανεξάρτητα από τον αριθμό των απουσιών που έκαναν.

6.Σύμφωνα με το πρόγραμμα, κάθε διδάσκων έχει την υποχρέωση να ενημερώνει τους κηδεμόνες των μαθητών/τριών  στις ώρες που έχουν ορισθεί ή εκτάκτως μετά από συνεννόηση με τη διευθύντρια και τον καθηγητή/τρια.

7.Οι γονείς για οποιοδήποτε αίτημά τους πρέπει να απευθύνονται στη Διεύθυνση του Σχολείου. 

 

  1. Ποιότητα του σχολικού χώρου 

ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ – ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ

Ένας από τους στόχους του Σχολείου πρέπει να είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους μαθητές/ στις μαθήτριες σε ό, τι αφορά την ποιότητα του σχολικού χώρου. Καθαροί́ και συντηρημένοι χώροι αιθουσών, εργαστηρίων, του αύλειου χώρου, της σχολικής περιουσίας, κ.λπ. διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί́ η ψυχή του παιδιού. Φθορές, ζημιές και κακή χρήση της περιουσίας του Σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητές του και παιδαγωγικά εθίζουν τον μαθητή/τη μαθήτρια στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας. Ο χώρος του σχολείου, εσωτερικός και εξωτερικός, πρέπει να προστατεύεται από κάθε είδους ρύπανση ή φθορά από όλους όσοι συνυπάρχουν μέσα σε αυτόν.

  1. Οι μαθητές/τριες   χρησιμοποιούν τις τουαλέτες  χωρίς να συναθροίζονται ή να παραμένουν στους χώρους αυτούς.
  2. Δεν επιτρέπεται η αναγραφή συνθημάτων ή η με άλλους τρόπους καταστροφή θρανίων, καρεκλών και τοίχων του σχολείου. Μαθητής /τρια ή τμήμα που προκαλεί φθορές ή ρύπανση στο σχολικό περιβάλλον θα αναλαμβάνει το κόστος αποκατάστασης. Την ευθύνη για την αποκατάσταση των ζημιών έχουν οι γονείς/κηδεμόνες. Για την αποφυγή παρόμοιων φαινομένων, οι γονείς-κηδεμόνες οφείλουν να κάνουν τις απαραίτητες συστάσεις. 
  3. Δεν επιτρέπεται η καταστροφή χαρτών, εποπτικών μέσων κάθε είδους ή σχολικών οργάνων. Το κόστος τους είναι υψηλό, γι’ αυτό κάθε καταστροφή που προκαλείται από μαθητές/τριες  θα αποκαθίσταται από τους ίδιους. Ιδιαίτερα προσεκτικοί πρέπει να είναι στις αίθουσες Εργαστηρίων.
  4. Αγγελίες ή αφίσες θα αναρτώνται με έγκριση της Διεύθυνσης μόνο στους ειδικούς πίνακες ανακοινώσεων που χρησιμοποιούν για παρόμοιους σκοπούς οι μαθητές/τριες.
  5. Τα σχολικά βιβλία παρέχονται δωρεάν για χρήση των μαθητών/τριών. Η κακή χρήση, η κακοποίηση, το κάψιμο, η έλλειψη δυνατότητας να ξαναχρησιμοποιηθούν, πέρα από την οικονομική διάσταση, έχουν ως μεγαλύτερη συνέπεια τον ευτελισμό της έννοιας του βιβλίου.
  6. Σε έκτακτες περιπτώσεις π.χ. θραύση κρυστάλλων η αποκατάστασή τους θα γίνεται το ταχύτερο δυνατό και αν πραγματοποιείται εργασία σε ώρες λειτουργίας σχολείου, θα ορίζεται εκπαιδευτικός από την Διεύθυνση που θα επιβλέπει την επισκευή και θα φροντίζει για την απουσία μαθητών από το χώρο.
  • Ανατροφοδότηση

Ο σχολικός κανονισμός επικαιροποιείται σε τακτά χρονικά διαστήματα, έτσι ώστε να περιλαμβάνει νέες νομοθετικές ρυθμίσεις, να ανταποκρίνεται στις αλλαγές των συνθηκών  λειτουργίας του σχολείου και τις αποφάσεις των αρμόδιων συλλογικών οργάνων του. Θέματα που δεν προβλέπονται από τον παρόντα κανονισμό, αντιμετωπίζονται κατά περίπτωση από τη Δ/ντρια του σχολείου και τον Σύλλογο διδασκόντων, καθώς και από τον Σύμβουλο Εκπαίδευσης Παιδαγωγικής ευθύνης, σύμφωνα με την ισχύουσα εκπαιδευτική νομοθεσία και τις σύγχρονες παιδαγωγικές αρχές.

Η Διευθύντρια              Ο Σύλλογος γονέων          Το 15μελές                  Οι εκπρόσωποι του δήμου

Κ. Δασκαλογιαννάκη      Σοφία Χουρδάκη         Α. Αθανασάκη                     Μαρία Ναυσικά Γάλλου

                                                                                                                 Γεώργιος Ξένος

 

                                                 ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ 29/11/2024

                                                      ΑΚΡΙΒΕΣ ΑΝΤΙΓΡΑΦΟ

 

Η ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ

ΚΑΛΛΙΟΠΗ ΔΑΣΚΑΛΟΓΙΑΝΝΑΚΗ

ΦΙΛΟΛΟΓΟΣ