ΣΧΟΛΙΚΟΣ ΚΑΝΟΝΙΣΜΟΣ 2023-2024

Με τον όρο “σχολικός κανονισμός” εννοούμε το σύνολο των όρων και των κανόνων που αποτελούν προϋποθέσεις για την εύρυθμη και ομαλή λειτουργία του σχολείου. Η εξασφάλιση του κατάλληλου παιδαγωγικού κλίματος εγγυάται τη γόνιμη συνεργασία μεταξύ των μελών της σχολικής κοινότητας, στο πλαίσιο της ισότητας, του αμοιβαίου σεβασμού και του εποικοδομητικού διαλόγου. Επειδή το σχολείο αποτελεί μια δημοκρατικά οργανωμένη κοινωνία, η διαμόρφωση του κανονισμού είναι σύμφωνη με το υπάρχον νομικό πλαίσιο και στηρίζεται στη συνεργασία όλων των φορέων της σχολικής κοινότητας (εκπαιδευτικών, μαθητών/τριών, γονέων και δήμου). Πιο συγκεκριμένα, για τη διαμόρφωση του κανονισμού αυτού συνεργάστηκαν η  Διευθύντρια, οι εκπαιδευτικοί, οι μαθητές και οι γονείς του 1ου Γυμνασίου, καθώς και εκπρόσωπος του δήμου του Αγίου Νικολάου λαμβάνοντας υπόψη τον “Εσωτερικό́ Κανονισμό Λειτουργίας σχολικών μονάδων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης» (ΦΕΚ 491/9-2-2021). Επειδή όμως η λειτουργία του Σχολείου δε βασίζεται μόνο σε γραπτούς κανόνες αλλά στη ζωντανή επικοινωνία των μελών της μαθητικής κοινότητας, είμαστε πρόθυμοι (Διευθύντρια και Καθηγητές) να δώσουμε περισσότερες πληροφορίες σε θέματα που περιλαμβάνονται ή όχι στον παρόντα κανονισμό και απασχολούν τους μαθητές/τριες  ή τους γονείς τους.  

 

  1. Προσέλευση – παραμονή́ στο Σχολείο και αποχώρηση από αυτό́. 

 ΠΡΩΙΝΗ ΣΥΓΚΕΝΤΡΩΣΗ ΚΑΙ ΤΗΡΗΣΗ ΩΡΟΛΟΓΙΟΥ ΠΡΟΓΡΑΜΜΑΤΟΣ

  1. Όλοι οι μαθητές/τριες  πρέπει να προσέρχονται στο σχολείο το αργότερο στις 08:00.    Συγκεντρώνονται στον αύλειο χώρο και δεν παραμένουν εκτός του σχολείου.
  2. Οι μαθητές παρατάσσονται ανά τάξη. Είναι απαραίτητη η παρουσία όλων των μαθητών/τριών στην πρωινή συγκέντρωση, γιατί ενημερώνονται για θέματα που αφορούν ολόκληρη τη σχολική κοινότητα.
  3. Το κουδούνι για την πρωινή προσευχή χτυπά στις 08:10. 
  4. Μόλις αρχίσει η προσευχή, η  είσοδος του σχολείου κλείνει. Οι μαθητές/τριες  που έχουν καθυστερήσει, παραμένουν στην είσοδο της πίσω αυλής και εισέρχονται στον χώρο του σχολείου μετά το πέρας της προσευχής. Πηγαίνουν στο γραφείο της Δ/ντριας και εξηγούν τον λόγο της καθυστέρησης. Μπορούν να γίνουν δεκτοί στο μάθημα, μόνο με την άδεια της Διευθύντριας κι εφόσον κριθεί ότι συντρέχουν σοβαροί λόγοι για την καθυστέρηση αυτή. Διαφορετικά  παραμένουν στο γραφείο της Δ/ντριας ή στον προθάλαμο του γραφείου, παίρνουν απουσία και εισέρχονται στο μάθημα μετά το πέρας της τρέχουσας διδακτικής ώρας.
  5. Σε περίπτωση κακοκαιρίας οι μαθητές/τριες  περιμένουν στους διαδρόμους του ισογείου. Δεν επιτρέπεται η  άνοδος στους ορόφους. Μαζί με τους καθηγητές περνούν στις τάξεις τους, όπου γίνεται η προσευχή και οι απαραίτητες ανακοινώσεις.
  6. Το ωράριο του σχολείου λήγει στις 13:50. Σε όλη τη διάρκεια του σχολικού ωραρίου οι μαθητές δεν εξέρχονται από τον σχολικό χώρο παρά μόνο με αίτημα του κηδεμόνα τους και άδεια της Διευθύντριας (βλ. ΑΔΕΙΕΣ ΕΞΟΔΟΥ)
  7. Απαγορεύεται η είσοδος στο χώρο του σχολείου  οποιουδήποτε τρίτου χωρίς την έγκριση της  Διευθύντριας ή του προς τούτο οριζόμενου προσώπου.

 

ΑΔΕΙΕΣ ΕΞΟΔΟΥ

Ι) Από το σχολείο: Κατά τη διάρκεια λειτουργίας του σχολείου οι πόρτες του προαυλίου παραμένουν κλειστές και οι μαθητές/τριες δεν επιτρέπεται να βγαίνουν έξω από το σχολείο. Οι μαθητές/τριες δεν φεύγουν από το σχολείο χωρίς αίτημα,  συνοδεία του γονέα και άδεια της Διεύθυνσης.

ΙΙ) Από την τάξηΗ έξοδος από την τάξη επιτρέπεται μόνο για πολύ σοβαρό λόγο και μόνο με την προϋπόθεση ο μαθητής/τρια θα παρουσιαστεί στο γραφείο της Διευθύντριας. 

ΙΙΙ) Από την τάξη, για σχολικές δραστηριότητες: Επιτρέπονται στην περίπτωση που υπάρχει δικαιολογητικό σημείωμα για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα, υπογεγραμμένο από τη Διευθύντρια, με την προϋπόθεση ότι ο μαθητής/τρια  που έχει το σχετικό σημείωμα θα πάρει άδεια από τον διδάσκοντα της συγκεκριμένης ώρας, πριν από την έναρξη του μαθήματος. Οι μαθητές/τριες  οφείλουν να ενημερώνονται και να προετοιμάζονται καθημερινά για όλες τις ώρες μαθημάτων ώστε να μην υπάρχει πρόβλημα σε περίπτωση αναβολής ή ματαίωσης προγραμματισμένης δραστηριότητας.

 

  1. Συμπεριφορά́ μαθητών/τριών – Παιδαγωγικός έλεγχος 

  ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ ΜΑΘΗΤΩΝ/ ΜΑΘΗΤΡΙΩΝ    ΜΕΣΑ ΣΤΗΝ ΤΑΞΗ

  1. Οι μαθητές /μαθήτριες οφείλουν να βρίσκονται στις αίθουσες διδασκαλίας  πριν από την άφιξη του διδάσκοντα και την έναρξη της κάθε διδακτικής ώρας. Οφείλουν να προσέχουν το κουδούνι, ώστε να μην καθυστερούν με τη δικαιολογία ότι δεν το άκουσαν από το βάθος της αυλής. Μαθητής/ μαθήτρια  που καθυστερεί αδικαιολόγητα δεν γίνεται δεκτός/ή  στην τάξη και οφείλει να παρουσιαστεί στο γραφείο της Διευθύντριας.
  2. Η διδασκαλία δεν ολοκληρώνεται με το κτύπημα του κουδουνιού για διάλειμμα, αλλά με την άδεια του διδάσκοντα για απομάκρυνση των μαθητών/τριών  από την αίθουσα.
  3. Δεν επιτρέπονται οι ενδιάμεσες και μεμονωμένες απουσίες χωρίς άδεια από τη Δ/νση του σχολείου. Σε κάθε άλλη περίπτωση οι μονόωρες απουσίες δεν δικαιολογούνται.
  4. Κατά τη διάρκεια του μαθήματος οι μαθητές/τριες  δεν ενοχλούν με ψιθύρους, συζητήσεις, γέλια ή οποιοδήποτε άλλο τρόπο. Δεν επιτρέπεται να διαταράσσουν τη ροή του μαθήματος και να παρεμποδίζουν την εκπαιδευτική διαδικασία. Επίσης, δεν απασχολούνται με την προετοιμασία άλλου μαθήματος ή με άσχετες προς το μάθημα ενασχολήσεις.
  5.  Δεν επιτρέπεται να φέρνουν: α)  ηλεκτρονικές συσκευές π.χ. mp3, Tablets κτλ και ν’ ακούνε μουσική κατά το ωράριο λειτουργίας του σχολείου β) μπάλες, skateboards και να παίζουν μ’ αυτά .
  6.  Δεν επιτρέπεται να μεταφέρουν στις αίθουσες τρόφιμα ή ποτά (μόνο νερό). Επίσης, δεν επιτρέπεται  να  τρώνε μέσα στην τάξη ούτε να  μασάνε τσίχλες. H απαγόρευση ισχύει και για τα ενεργειακά ποτά τύπου «red bull».
  7. Οι μαθητές/τριες  έχουν το δικαίωμα να διατυπώνουν ελεύθερα τη γνώμη τους, να εκφράζουν χωρίς φόβο τις απορίες ή αντιρρήσεις τους και να ζητούν διευκρινίσεις για το μάθημα, εφόσον το θεωρούν απαραίτητο, αλλά πάντα με ευγένεια και σεβασμό προς τον διδάσκοντα και τους συμμαθητές/τριες  τους.
  8. Σε περίπτωση έκτακτης αδιαθεσίας ή άλλου σοβαρού προβλήματος, ζητούν άδεια εξόδου από τον καθηγητή/τρια, παρουσιάζονται στο γραφείο της Δ/νσης και επανέρχονται σε εύλογο χρόνο.
  9. Οι μαθητές/ μαθήτριες συμπεριφέρονται με ευπρέπεια και σεβασμό. Είναι υπεύθυνοι /ες για την καθαριότητα του τμήματός τους καθώς και για τη διατήρηση της αίθουσας στην κατάσταση στην οποία την παρέλαβαν. Το τμήμα είναι υπεύθυνο για οποιαδήποτε φθορά και το πενταμελές οφείλει να μεριμνήσει για την αποκατάσταση των φθορών.
  10. Επισημαίνεται ότι οι μαθητές/ τριες  δεν αφήνουν τα προσωπικά τους αντικείμενα, τα βιβλία και τις φωτοτυπίες τους κάτω από τα θρανία τους. Σε περίπτωση απώλειάς τους είναι σαφές ότι δεν μπορούν να αντικατασταθούν.

 ΔΙΑΛΕΙΜΜΑΤΑ

Δεν επιτρέπεται η παραμονή μαθητών/τριών  στην αίθουσα κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων. Οι μαθητές/τριες την ώρα του διαλείμματος εξέρχονται από την αίθουσα διδασκαλίας, η οποία κλειδώνεται από τον διδάσκοντα. Παραμένουν ανοιχτά τα παράθυρα για αερισμό. Οι μαθητές δεν παραμένουν στους ορόφους και στις σκάλες αλλά με την προτροπή των εκπαιδευτικών και ιδιαίτερα των εφημερευόντων, κατεβαίνουν στον αύλειο χώρο.

 ΕΜΦΑΝΙΣΗ-ΠΑΡΟΥΣΙΑ

1.Η εμφάνιση των μαθητών/ τριών  πρέπει να είναι ευπρεπής. Στο μάθημα της Γυμναστικής οι μαθητές οφείλουν να έχουν αθλητική περιβολή (φόρμες).

2.Βωμολοχίες, καυγάδες, μπουγέλα, κακοπροαίρετα πειράγματα, χειροδικίες, άσκηση οποιασδήποτε μορφή βίας δεν ταιριάζουν με τη μαθητική ιδιότητα και απαγορεύονται αυστηρά.

3.Οι μαθητές /τριες δεν πρέπει να φέρνουν στο σχολείο μεγάλα χρηματικά ποσά, ακριβά ρολόγια και γενικότερα αντικείμενα αξίας. Για τυχόν απώλεια τέτοιων αντικειμένων το σχολείο δεν έχει ευθύνη αντικατάστασης ή αναζήτησης. Εάν υπάρχει λόγος να φέρουν κάποια μέρα μαζί τους περισσότερα χρήματα ή κάποιο ακριβό αντικείμενο, μπορούν να το παραδώσουν στο γραφείο της Δ/νσης, διαφορετικά, θα είναι οι ίδιοι υπεύθυνοι για τη φύλαξή του.

 

ΠΕΙΘΑΡΧΙΑ-ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΑ ΜΕΤΡΑ 

Τα θέματα παραβατικής συμπεριφοράς των μαθητών/ μαθητριών στο Σχολείο αποτελούν αντικείμενο συνεργασίας του/της εκπαιδευτικού́ της τάξης με τη Σύμ- βουλο Σχολικής ζωής, τη Διευθύντρια της σχολικής μονάδας, τον Σύλλογο Διδασκόντων/Διδασκουσών και τον Συντονιστή́ Εκπαιδευτικού́ Έργου, προκειμένου να υπάρξει η καλύτερη δυνατή́ παιδαγωγική́ αντιμετώπισή́ τους. Σε κάθε περίπτωση και πριν από οποιαδήποτε απόφαση, λαμβάνεται υπόψη η βασική́ αρχή του σεβασμού́ της προσωπικότητας και των δικαιωμάτων του παιδιού́. 

Σοβαρά παραπτώματα θεωρούνται:

  • Η άσκηση κάθε είδους βίας
  • Η απουσία από μάθημα χωρίς ενημέρωση του καθηγητή
  • Η έξοδος από τον σχολικό χώρο χωρίς άδεια
  • Η προσβλητική συμπεριφορά προς καθηγητή ή μαθητή
  • Η εκούσια φθορά σχολικής περιουσίας
  • Η οικειοποίηση αντικειμένων που ανήκουν σε άλλο μαθητή/μαθήτρια
  • Το κάπνισμα
  • Η κατοχή και χρήση κινητού τηλεφώνου

ΕΙΔΗ ΠΑΙΔΑΓΩΓΙΚΩΝ ΜΕΤΡΩΝ

  • Παρατήρηση
  • Επίπληξη
  • Ωριαία απομάκρυνση από το μάθημα. Ο μαθητής/τρια που αποβάλλεται από τον καθηγητή κατά την ώρα του μαθήματος, είναι υποχρεωμένος να παρουσιαστεί στη Διευθύντρια  του σχολείου και όχι να περιπλανιέται στους χώρους του σχολείου. 
  • Αποβολή από τα μαθήματα για 1 μέρα.
  • Αποβολή από τα μαθήματα μέχρι 2 μέρες.
  • Αλλαγή σχολικού περιβάλλοντος.

Όταν ένας μαθητής/τρια  υποπίπτει σε παράπτωμα, αυτό καταγράφεται στο Ποινολόγιο. Αφού πρώτα δοθούν εξηγήσεις στη Διεύθυνση από τον μαθητή/τρια και τον καθηγητή που τον αναφέρει,  ειδοποιούνται οι γονείς του/της.

Οι ποινές μπορεί να έχουν επιπτώσεις στον χαρακτηρισμό της διαγωγής. Η διαγωγή κάθε μαθητή χαρακτηρίζεται «εξαιρετική́», «καλή́» ή «μεμπτή́», ανάλογα με τα χαρακτηριστικά στοιχεία που τη συνιστούν. Ο ετήσιος χαρακτηρισμός της διαγωγής των μαθητών/τριών πραγματοποιείται κατά τη λήξη του διδακτικού έτους με ειδική πράξη του Συλλόγου των διδασκόντων, ο οποίος αποφασίζει κατά πλειοψηφία με βάση την εν γένει συμπεριφορά των μαθητών/τριών αφού λάβει υπόψη τυχόν στοιχεία καταχωρισμένα στα οικεία βιβλία.

 

ΚΑΠΝΙΣΜΑ

Σύμφωνα με εγκύκλιο του Υπουργείου Υγείας (76017/29.7.2002), ΤΟ ΚΑΠΝΙΣΜΑ ΑΠΑΓΟΡΕΥΕΤΑΙ ΑΥΣΤΗΡΑ ΣΕ ΟΛΟΥΣ ΤΟΥΣ ΧΩΡΟΥΣ ΤΟΥ ΣΧΟΛΕΙΟΥ. Η απαγόρευση ισχύει και για το ηλεκτρονικό τσιγάρο.

 ΧΡΗΣΗ ΚΙΝΗΤΩΝ ΤΗΛΕΦΩΝΩΝ – ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΩΝ ΣΥΣΚΕΥΩΝ

Απαγορεύεται α) η φωτογράφηση, βιντεοσκόπηση ή ηχογράφηση με οποιοδήποτε μέσο (π.χ. κάμερα, κινητό τηλέφωνο, συσκευή εγγραφής) χωρίς την άδεια της Διεύθυνσης σε όλους τους χώρους του Σχολείου και καθ’ όλη τη διάρκεια του σχολικού προγράμματος β) η χωρίς την άδεια της Διεύθυνσης η δημοσιοποίηση σε οποιαδήποτε μορφή – έντυπη ή ηλεκτρονική – εικόνων, βίντεο, ήχων ή κειμένων που αναφέρονται στη σχολική ζωή και ειδικότερα σε καθηγητές και μαθητές/τριες. Δεν επιτρέπεται, επίσης, η χρήση κινητών τηλεφώνων και άλλων ηλεκτρονικών μέσων (π.χ. mp3 players, computers, κλπ.) κατά τις ώρες λειτουργίας του σχολείου. Το σχολείο διαθέτει τηλέφωνο και οι μαθητές μπορούν να τηλεφωνήσουν από το γραφείο. Αν ο μαθητής παρά τις συστάσεις, φέρει και χρησιμοποιεί το κινητό σε χώρους του σχολείου ή/και σε ώρα μαθήματος, αυτό θα παραμένει στη Δ/νση και θα το παραλαμβάνει ο ίδιος ο γονιός. Η χρήση κινητού τηλεφώνου τιμωρείται με μία μέρα απομάκρυνση από τα μαθήματα. Το σχολείο δεν φέρει καμία ευθύνη σε περίπτωση απώλειας του κινητού τηλεφώνου.

  1. Πρόληψη φαινομένων Βίας και Σχολικού́ εκφοβισμού́ 

H ανάπτυξη θετικού́ σχολικού́ κλίματος αποτελεί́ σημαντικό́ παράγοντα της διαδικασίας πρόληψης ή/και αντιμετώπισης φαινομένων βίας, παρενόχλησης, εξαναγκασμού́ και σχολικού́ εκφοβισμού́. Χαρακτηριστικά́ του θετικού́ και υγιούς σχολικού́ κλίματος είναι ο αμοιβαίος σεβασμός, η αποδοχή́ της διαφορετικότητας, η προώθηση της συνεργασίας με Φορείς, η συνεργασία του Σχολείου με την οικογένεια, κ.ά. 

Τα προβλήματα που προκύπτουν μεταξύ των μαθητών/τριών αντιμετωπίζονται με τη διαμεσολάβηση του υπεύθυνου καθηγητή του τμήματος, των Συμβούλων Σχολικής ζωής, καθώς και του εφημερεύοντα καθηγητή ( εφόσον το περιστατικό λάβει χώρα κατά τη διάρκεια του διαλείμματος) και στη συνέχεια, αν δεν επιτευχθεί ικανοποιητική λύση,  αντιμετωπίζεται από τη Διεύθυνση του σχολείου. 

Για την πρόληψη της βίας και του εκφοβισμού βοηθούν σημαντικά τα μέλη της ΕΔΥ (Επιτροπή Διεπιστημονικής Υποστήριξης), η οποία απαρτίζεται από Ψυχολόγο, Κοινωνική Λειτουργό και Εκπαιδευτικό Ειδικής αγωγής. Οι μαθητές μέσα από ατομικές ή ομαδικές συνεδρίες με την Ψυχολόγο και την Κοινωνική Λειτουργό, μπορούν να αναζητούν και να δέχονται βοήθεια και υποστήριξη έπειτα από συναίνεση των γονέων. Παράλληλα και οι γονείς μπορούν να κλείσουν ραντεβού, ώστε να συζητήσουν θέματα που τους απασχολούν.

 

4.Σχολικές Εκδηλώσεις – Δραστηριότητες 

1.Το Σχολείο οργανώνει μια σειρά́ δραστηριοτήτων, εντός και εκτός Σχολείου που στόχο έχουν τη σύνδεση σχολικής και κοινωνικής ζωής, τον εμπλουτισμό́ των υπαρχουσών γνώσεων των μαθητών/μαθητριών, την απόκτηση δεξιοτήτων ζωής και την ευαισθητοποίησή τους σε κοινωνικά́ θέματα. Για  αυτό́ είναι αναγκαίο να υπάρχει στην αρχή́ του σχολικού́ έτους σχεδιασμός που θα λαμβάνει υπόψη παιδαγωγικά́ κριτήρια. Μέσα από αυτές τις δραστηριότητες τα παιδιά́ εμπλουτίζουν τις ήδη υπάρχουσες γνώσεις, τις συνδέουν με την καθημερινή́ ζωή́, αποκτούν δεξιότητες ζωής, ευαισθητοποιούνται σε διάφορα κοινωνικά́ θέματα, διευρύνουν τους ορίζοντες τους και κάνουν πράξη οσία μαθαίνουν στα Προγράμματα Σχολικών Δραστηριοτήτων και στα Εργαστήρια Δεξιοτήτων. Το Σχολείο επιδιώκει την ευαισθητοποίηση των γονέων/κηδεμόνων και τη συμμετοχή́ όλων των μαθητών/ριών στις επετειακές, μορφωτικές, πολιτιστικές και αθλητικές εκδηλώσεις. 

2.Το σχολείο οφείλει να προσφέρει τη γνώση και τη μνήμη του παρελθόντος και της ιστορίας όχι μόνο μέσα από τα μαθήματα. Ως μέλη της σχολικής κοινότητας οφείλουν οι μαθητές/τριες να συμμετέχουν στις θεσμοθετημένες σχολικές εορτές και παρελάσεις, δεν ξεχνούν την ιστορία τους και αποτίουν φόρο τιμής στους προγόνους.

3.Πρέπει να ενθαρρύνεται και να διευκολύνεται η συμμετοχή των μαθητών/τριών σε συλλογικές προσπάθειες πολιτιστικές, αθλητικές, περιβαλλοντικές κ.λπ., χωρίς όμως αυτό να γίνεται σε βάρος των μαθημάτων.

 

ΕΚΔΗΛΩΣΕΙΣ – ΕΚΔΡΟΜΕΣ – ΔΙΔΑΚΤΙΚΕΣ ΕΠΙΣΚΕΨΕΙΣ

1.Η τήρηση των κανόνων της ευπρέπειας και της καλής συμπεριφοράς στους χώρους επίσκεψης (αρχαιολογικοί χώροι, μουσεία, θέατρα, κινηματογράφοι) και διαμονής (ξενοδοχεία) είναι υποχρέωση των μαθητών/μαθητριών. Δεν πρέπει να ξεχνούν ότι εκπροσωπούν τον εαυτό τους αλλά και το σύνολο της σχολικής κοινότητας.

2.Οι μαθητές /μαθήτριες οι οποίοι συμμετέχουν σε εκδρομές ή περιβαλλοντικές, εκπαιδευτικές, αθλητικές και άλλες εξορμήσεις εκτός του Σχολείου, πρέπει να τηρούν κατά γράμμα τους κανονισμούς των εκδρομών και τις εντολές των συνοδών καθηγητών. Μετά το πέρας των μονοήμερων και πολυήμερων εκδρομών, η παραλαβή και μετακίνηση των μαθητών/τριών από το χώρο άφιξής τους γίνεται με ευθύνη των γονέων και κηδεμόνων τους.

3.Είναι απολύτως απαραίτητο να τηρούνται με ακρίβεια οι οδηγίες σχετικά με τα πάσης φύσεως ωράρια (ώρα αναχώρησης – επανόδου, διάρκεια ελεύθερου χρόνου, ωραρίου ύπνου κλπ).

4.Ζημιές ή ρύπανση πάσης φύσεως σε λεωφορεία – ξενοδοχεία ή άλλους χώρους θα αποκαθίστανται οικονομικά από τους ίδιους τους υπαίτιους. ) και διαμονής (ξενοδοχεία) είναι υποχρέωση των μαθητών/μαθητριών. Δεν πρέπει να ξεχνούν ότι εκπροσωπούν τον εαυτό τους αλλά και το σύνολο της σχολικής κοινότητας.

5.Οι μαθητές /μαθήτριες οι οποίοι συμμετέχουν σε εκδρομές ή περιβαλλοντικές, εκπαιδευτικές, αθλητικές και άλλες εξορμήσεις εκτός του Σχολείου, πρέπει να τηρούν κατά γράμμα τους κανονισμούς των εκδρομών και τις εντολές των συνοδών καθηγητών. Μετά το πέρας των μονοήμερων και πολυήμερων εκδρομών, η παραλαβή και μετακίνηση των μαθητών/τριών από το χώρο άφιξής τους γίνεται με ευθύνη των γονέων και κηδεμόνων τους.

6.Είναι απολύτως απαραίτητο να τηρούνται με ακρίβεια οι οδηγίες σχετικά με τα πάσης φύσεως ωράρια (ώρα αναχώρησης – επανόδου, διάρκεια ελεύθερου χρόνου, ωραρίου ύπνου κλπ.).

Ζημιές ή ρύπανση πάσης φύσεως σε λεωφορεία – ξενοδοχεία ή άλλους χώρους θα αποκαθίστανται οικονομικά από τους ίδιους τους υπαίτιους

 

  1. Συνεργασία Σχολείου – Οικογένειας – Συλλόγου Γονέων/Κηδεμόνων 

 

 ΓΟΝΕΙΣ- ΚΗΔΕΜΟΝΕΣ

1.Κάθε φορά που δημιουργείται ένα θέμα το οποίο σχετίζεται με ένα συγκεκριμένο μαθητή/ τρια και πρόκειται να απασχολήσει το σχολείο, ενημερώνεται σχετικά ο Γονέας – Κηδεμόνας, ο οποίος με τη σειρά του θα πρέπει να συνεργαστεί με το σχολείο. Για τη συμμετοχή του μαθητή/τριας  σε ορισμένες σχολικές εκδηλώσεις είναι απαραίτητο να υπάρχει έγκριση του κηδεμόνα, όπως ορίζεται από την κείμενη νομοθεσία. Επίσης το σχολείο μπορεί να ζητήσει τη γνώμη ή την έγκριση του Γονέα – Κηδεμόνα για κάποιες άλλες εκδηλώσεις, για τις οποίες δεν υπάρχει σχετική πρόβλεψη. Αυτή η συνεργασία εμπεριέχει σημαντική ευθύνη και πρέπει να γίνεται με προσοχή.

2.Ο Γονέας – Κηδεμόνας δικαιούται να έχει πλήρη και υπεύθυνη ενημέρωση για το μαθητή/τρια αλλά οφείλει και ο ίδιος να ενημερώνει το σχολείο για θέματα που μπορεί να επηρεάζουν την επίδοση ή τη συμπεριφορά του μαθητή/ τριας στο σχολείο (θέματα υγείας των μαθητών/ τριών  ή θέματα οικογενειακής και κοινωνικής κατάστασής τους, κ.λ.π). Έτσι, οι εκπαιδευτικοί θα μπορέσουν να προσαρμόσουν ανάλογα τη συμπεριφορά τους και να αντιμετωπίσουν με ευαισθησία και εχεμύθεια τα ιδιαίτερα προβλήματα.

3.Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων αποτελεί τη συλλογική έκφραση της άποψης των Γονέων και Κηδεμόνων των μαθητών. Ο Σύλλογος Γονέων και Κηδεμόνων πρέπει να συνεργάζεται αρμονικά με την Διευθύντρια και το Σύλλογο των Διδασκόντων για θέματα που αφορούν στην εύρυθμη λειτουργία του σχολείου, στη διοργάνωση των ενδοσχολικών και εξωσχολικών εκδηλώσεων, δραστηριοτήτων και προγραμμάτων καθώς και στην καλλιέργεια ενός καλού, συνεργατικού κλίματος μεταξύ όλων των παραγόντων της σχολικής ζωής. 

4.Η ευθύνη για τη μη έγκαιρη προσέλευση και την ασφάλεια των μαθητών/τριών που δεν προσέρχονται και ως εκ τούτου δε γίνονται δεκτοί εντός του σχολικού χώρου, ανήκει στους κηδεμόνες και σε καμιά περίπτωση δεν μετατοπίζεται  στη Δ/νση και στον Σύλλογο Διδασκόντων.

5.Για την τακτική παρακολούθηση της  φοίτησης του μαθητή /τριας ευθύνεται εξ ολοκλήρου ο κηδεμόνας του. Ο κηδεμόνας κάθε μαθητή/τριας  οφείλει να  παρακολουθεί την επίδοση, επιμέλεια, φοίτηση και συμπεριφορά του μαθητή σύμφωνα με το ΠΡΟΓΡΑΜΜΑ ΕΝΗΜΕΡΩΣΗΣ ΤΩΝ ΚΗΔΕΜΟΝΩΝ που ανακοινώνεται από το σχολείο στην αρχή του διδακτικού έτους και κοινοποιείται στους κηδεμόνες  των μαθητών/τριών. Το σχολείο ενημερώνει ηλεκτρονικά τους κηδεμόνες στην αρχή κάθε μήνα για το σύνολο απουσιών του μαθητή/τριας, όταν αυτές υπερβαίνουν τις 10 (δέκα).

6.Σύμφωνα με το πρόγραμμα, κάθε διδάσκων έχει την υποχρέωση να ενημερώνει τους κηδεμόνες των μαθητών/τριών  σε ώρες που έχουν ορισθεί ή εκτάκτως μετά από συνεννόηση με τη διευθύντρια και τον καθηγητή/τρια.

7.Οι γονείς για οποιοδήποτε αίτημά τους πρέπει να απευθύνονται στη Διεύθυνση του Σχολείου. 

 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ

    1. Οι εκπαιδευτικοί επιτελούν έργο υψηλής κοινωνικής ευθύνης, γι’ αυτό πρέπει να διαθέτουν αξιοπρέπεια και κύρος που ταιριάζει στο ρόλο τους. Απαιτείται, λοιπόν, σεβασμός στις μεταξύ τους σχέσεις.
    2. Το σχολείο λειτουργεί συλλογικά και οι όποιες αποφάσεις στο Σύλλογο Διδασκόντων λαμβάνονται με γνώμονα την αρχή της πλειοψηφίας, που είναι ύψιστη δημοκρατική αρχή.
    3. Οι εκπαιδευτικοί που διδάσκουν στο ίδιο τμήμα είναι απαραίτητο να συζητούν και να συνεργάζονται για τη διδασκαλία της καθορισμένης από το Υπουργείο ύλης και για την αντιμετώπιση επιλήψιμων συμπεριφορών εκ μέρους των μαθητών.
    4. Οι εκπαιδευτικοί φροντίζουν για την ασφάλεια των μαθητών/ τριών κατά τη διάρκεια της παραμονής τους στο σχολείο και κατά την πραγματοποίηση εκδηλώσεων που γίνονται με ευθύνη του σχολείου. Ιδιαίτερη φροντίδα καταβάλλεται κατά την είσοδο και την αποχώρηση των μαθητών/τριών  και κατά τη διάρκεια των διαλειμμάτων. Γι’ αυτό χρειάζεται να δίνεται μεγάλη προσοχή στο θέμα της εφημερίας.
    5. Κάθε εκπαιδευτικός πρέπει να έχει πολλαπλή και διαρκή επικοινωνία με τους μαθητές/τριες και αυτό απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή, αγάπη και δικαιοσύνη, σεβασμό απόλυτο στους διακριτούς ρόλους του καθενός, ειλικρινή και προπαντός ανθρώπινη συνεργασία. Αυτό βέβαια σημαίνει παράλληλα σεβασμό των αρχών αυτών και εκ μέρους των μαθητών/τριών  και διάκριση της ελευθερίας από τη ασυδοσία.
    6. Η ενημέρωση των γονέων και των μαθητών/τριών  γίνεται  προγραμματισμένα σε ώρες και ημέρες που ορίζονται.
    7. Οι εφημερεύοντες ελέγχουν την ανάρμοστη συμπεριφορά των μαθητών/τριών. Δεν τους επιτρέπουν να παίζουν μπάλα στην αυλή ή να καπνίζουν και δεν επιτρέπουν την είσοδο και την παραμονή εξωσχολικών στο σχολείο χωρίς την άδεια της Δ/νσης.
    8. Οι διδάσκοντες εκπαιδευτικοί οφείλουν να είναι έγκαιρα στην τάξη για την έναρξη της διδασκαλίας.
    9. Οι εκπαιδευτικοί έχουν υποχρέωση να σέβονται τις απόψεις, τις ιδέες, την προσωπικότητα, τις κοινωνικές, πολιτιστικές, θρησκευτικές ή φυλετικές ιδιαιτερότητες κάθε μαθητή/τριας.
    10. Οι εκπαιδευτικοί πρέπει να τηρούν εχεμύθεια σε ό,τι αφορά τις αποφάσεις του Συλλόγου των διδασκόντων, τις συζητήσεις και εκτιμήσεις σχετικά με τη σχολική επίδοση, τη συμπεριφορά και τη διαγωγή των μαθητών/τριών,  τη βαθμολογία στις εξετάσεις και, γενικά, για όλα τα στοιχεία που αφορούν το σχολείο.
    11. Ενθαρρύνουν την ενεργό και ισότιμη συμμετοχή των μαθητών /τριών στο μάθημα και προσπαθούν να αναδείξουν τις ιδιαίτερες ικανότητες και δεξιότητές τους.
    12. Οφείλουν να ενημερώνονται και να τηρούν την εκπαιδευτική νομοθεσία, να σέβονται τη διοικητική ιεραρχία και να συνεργάζονται στενά με τη Διευθύντρια του σχολείου, το Διευθυντή Εκπαίδευσης και τους σχολικούς συμβούλους
  • Η Διευθύντρια, οι Υποδιευθυντές ή οι αντικαταστάτες τους σε περίπτωση κωλύματος και  οι διδάσκοντες εκπαιδευτικοί οφείλουν να βρίσκονται στη θέση τους έγκαιρα για την ανάληψη των καθηκόντων τους. Το πρωί οφείλουν να είναι στο σχολείο πριν το χτύπημα του κουδουνιού.

 

  1. Ποιότητα του σχολικού́ χώρου 

ΚΑΘΑΡΙΟΤΗΤΑ – ΣΕΒΑΣΜΟΣ ΣΧΟΛΙΚΗΣ ΠΕΡΙΟΥΣΙΑΣ

Ένας από́ τους στόχους του Σχολείου πρέπει να είναι η καλλιέργεια της αίσθησης της ευθύνης στους μαθητές/ στις μαθήτριες σε ό, τι αφορά́ την ποιότητα του σχολικού́ χώρου. Καθαροί́ και συντηρημένοι χώροι αιθουσών, εργαστηρίων, του αύλειου χώρου, της σχολικής περιουσίας, κ.λπ. διαμορφώνουν τον περιβάλλοντα χώρο μέσα στον οποίο είναι δυνατόν να καλλιεργηθεί́ η ψυχή́ του παιδιού́. Φθορές, ζημιές και κακή́ χρήση της περιουσίας του Σχολείου αποδυναμώνουν τις εκπαιδευτικές δυνατότητές του και παιδαγωγικά́ εθίζουν τον μαθητή́/τη μαθήτρια στην αντίληψη της απαξίωσης της δημόσιας περιουσίας. Ο χώρος του σχολείου, εσωτερικός και εξωτερικός, πρέπει να προστατεύεται από κάθε είδους ρύπανση ή φθορά από όλους όσοι συνυπάρχουν μέσα σε αυτόν.

  1. Οι μαθητές/τριες   χρησιμοποιούν τις τουαλέτες  χωρίς να συναθροίζονται ή να παραμένουν στους χώρους αυτούς.
  2. Δεν επιτρέπεται η αναγραφή συνθημάτων ή η με άλλους τρόπους καταστροφή θρανίων, καρεκλών και τοίχων του σχολείου. Μαθητής /τρια ή τμήμα που προκαλεί φθορές ή ρύπανση στο σχολικό περιβάλλον θα αναλαμβάνει το κόστος και τον κόπο αποκατάστασης. Την ευθύνη για την αποκατάσταση των ζημιών έχουν οι γονείς. Για την αποφυγή παρόμοιων φαινομένων, οι γονείς-κηδεμόνες οφείλουν να κάνουν τις απαραίτητες συστάσεις.
  3. Δεν επιτρέπεται η καταστροφή χαρτών, εποπτικών μέσων κάθε είδους ή σχολικών οργάνων. Το κόστος τους είναι υψηλό, γι’ αυτό κάθε καταστροφή που προκαλείται από μαθητές/τριες  θα αποκαθίσταται από τους ίδιους. Ιδιαίτερα προσεκτικοί πρέπει να είναι στις αίθουσες Εργαστηρίων.
  4. Αγγελίες ή αφίσες θα αναρτώνται με έγκριση της Διεύθυνσης μόνο στους ειδικούς πίνακες ανακοινώσεων που χρησιμοποιούν για παρόμοιους σκοπούς οι μαθητές/τριες.
  5. Τα σχολικά βιβλία παρέχονται δωρεάν για χρήση των μαθητών/τριών. Η κακή χρήση, η κακοποίηση, το κάψιμο, η έλλειψη δυνατότητας να ξαναχρησιμοποιηθούν, πέρα από την οικονομική διάσταση, έχουν ως μεγαλύτερη συνέπεια τον ευτελισμό της έννοιας του βιβλίου.