Close
Τηλ. 2841022301 || Fax: 2841022384 || Mail: mail@1gym-ag-nikol.las.sch.gr

Εξεταστέα ύλη Α΄Τάξης 2025

Α΄ ΤΑΞΗ

 

ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ

  • ΒΙΟΛΟΓΙΑ

Ενότητα 1.1  Τα χαρακτηριστικά των οργανισμών (σελ.18,19,20) 

ερωτήσεις σελ.20

Ενότητα 1.2  Κύτταρο: η μονάδα της ζωής (σελ.21,22,23) 

ερωτήσεις σελ.24,25 + ερωτήσεις σελ. 33,34

Ενότητα 1.3  Η οργάνωση των πολυκύτταρων οργανισμών (σελ.25,26,27)

ερωτήσεις σελ.29 + ερωτήσεις σελ. 33,34

Ενότητα 2  Πρόσληψη ουσιών και πέψη – Εισαγωγή (σελ.38)

Ενότητα 2.1  Η παραγωγή θρεπτικών ουσιών στα φυτά – Η φωτοσύνθεση (σελ.39,40)

ερωτήσεις σελ.40,41 

Ενότητα 2.4  Το πεπτικό σύστημα του ανθρώπου – Διάσπαση απορρόφηση και αποβολή ουσιών – Διατροφή και υγεία (σελ.48,49,50)

ερωτήσεις σελ.52, 53

Ενότητα 3.4  Η μεταφορά και η αποβολή ουσιών στον άνθρωπο (σελ.65,66,67,68)

ερωτήσεις σελ.69,70 + ερωτήσεις σελ.73

 

Η διδάσκουσα

Ματθαιάκη Μαρία

  • ΦΥΣΙΚΗ

 

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 1  Μετρήσεις μήκους – Η μέση τιμή

Τι πρέπει να γνωρίζω;

  • Ποια μεγέθη ονομάζουμε φυσικά
  • Να μπορώ να διαχωρίζω τα φυσικά από τα μη φυσικά (ή αλλιώς μετρήσιμα και μη μετρήσιμα μεγέθη)
  • Μονάδα μέτρησης του μήκους στο S.I.
  • Υποδιαιρέσεις και πολλαπλάσια του μέτρου
  • Μετατροπές μονάδων μήκους
  • Όργανα μέτρησης του μήκους
  • Ποια είναι η σωστή χρήση της μετροταινίας ώστε να αποφεύγουμε λανθασμένες μετρήσεις
  • Υπολογισμός μέσης τιμής από πολλές μετρήσεις μήκους

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 2  Μετρήσεις χρόνου – Η ακρίβεια

Τι πρέπει να γνωρίζω;

  • Τι ονομάζουμε μέτρηση χρόνου
  • Μονάδα μέτρησης χρόνου στο S.I.
  • Να αναγνωρίζω και να κατονομάζω συσκευές μέτρησης χρόνου (αναλογικές, ψηφιακές)
  • Πολλαπλάσια και υποπολλαπλάσια του δευτερολέπτου (1sec)
  • Τι ονομάζεται ακρίβεια μέτρησης ενός μεγέθους
  • Να επιλέγω το κατάλληλο όργανο μέτρησης του χρόνου ανάλογα με την περίπτωση
  • Να υπολογίζω τη μέση τιμή από πολλές μετρήσεις χρόνου
  • Να αναγνωρίζω ποιο είναι το ακριβέστερο όργανο μέτρησης του χρόνου στην εποχή μας

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 3  Μετρήσεις μάζας – Τα διαγράμματα

Τι πρέπει να γνωρίζω;

  • Να διακρίνω το φυσικό μέγεθος μάζα από το φυσικό μέγεθος βάρος
  • Μονάδα μέτρησης μάζας στο S.I.
  • Διαφορές μεταξύ βάρους και μάζας
  • Να συμπληρώνω, να δημιουργώ και να χρησιμοποιώ διάγραμμα 

επιμήκυνσης – μάζας

 

ΦΥΛΛΟ ΕΡΓΑΣΙΑΣ 5  Από τη Θερμότητα στη Θερμοκρασία – Η Θερμική Ισορροπία 

Τι πρέπει να γνωρίζω;

  • Να διαχωρίζω την έννοια της θερμοκρασίας από την έννοια της θερμότητας  και της θερμικής ενέργειας
  • Τι ορίζεται ως θερμική ισορροπία
  • Διάγραμμα θερμικής ισορροπίας
  • Πώς εξηγείται η αύξηση ή η μείωση της θερμοκρασίας ενός σώματος με βάση τις κινήσεις των μορίων του στον μικρόκοσμο

ΜΕΤΡΗΣΗ ΟΓΚΟΥ

*Διαβάζω από τις σχετικές φωτοτυπίες που μου έχουν δοθεί

Τι πρέπει να γνωρίζω;

  • Τι ονομάζεται όγκος
  • Ποια είναι η μονάδα μέτρησης του όγκου στο S.I.
  • Πολλαπλάσια και υποπολλαπλάσια του m3 (κυβικού μέτρου)
  • Μονάδες μέτρησης όγκου υγρών ( l –ml ) 
  • Μετατροπές μονάδων όγκου
  • Όργανα μέτρησης του όγκου
  • Υπολογισμός όγκου στερεού σώματος ακανόνιστου σχήματος με την βοήθεια ογκομετρικού κυλίνδρου – να γνωρίζω την πειραματική διαδικασία

 

   Η διδάσκουσα

Ματθαιάκη  Μαρία

  • ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΛΩΣΣΑ  (πρωτότυπο)

 

        ΚΕΙΜΕΝΑ : 2 , 3 , 4 , 6 , 7

        ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ: ΣΕΛ.24, 32-35, 41-43, 50-51 , 57-59, 74-75

        ΛΕΞΙΛΟΓΙΚΑ: 30 , 47 , 54 

        ΕΤΥΜΟΛΟΓΙΚΑ: 31-32, 48-49 , 56

                                                                  Η   Διδάσκουσα

                                                                  Α.  Λασθιωτάκη 

  • ΕΞΕΤΑΣΤΕΑ ΥΛΗ ΣΤΗΝ ΑΡΧΑΙΑ ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΓΡΑΜΜΑΤΕΙΑ (ΟΔΥΣΣΕΙΑ) ΤΗΣ Α΄ ΤΑΞΗΣ

1η ενότητα: ραψωδία α’(στ.1-25)

2η ενότητα: ραψωδία α΄(στ.26-108)

4η ενότητα: ραψωδία α’(στ.174-360) 

5η ενότητα: ραψωδία α’(στ.361-497)

8η ενότητα: ραψωδία ε΄ (στ. 165-249)

11η ενότητα: ραψωδία ζ΄ (στ.139-259)

 

Η διδάσκουσα

Μηναδάκη Ελένη

  • ΜΑΘΗΜΑΤΙΚΑ Α΄ ΓΥΜΝΑΣΙΟΥ

 

ΜΕΡΟΣ Α΄(Άλγεβρα )

 

Κεφάλαιο 1 (Φυσικοί αριθμοί): 1.4, 1.5

Κεφάλαιο 2 (Τα κλάσματα): 2.1, 2.2, 2.3, 2.4, 2.5, 2.6

Κεφάλαιο 5 (Ποσοστά): 5.1, 5.2

Κεφάλαιο 7 (Θετικοί και αρνητικοί αριθμοί) : 7.1, 7.2, 7.3, 7.4, 7.5, 7.6

 

ΜΕΡΟΣ Β΄(Γεωμετρία)

 

Κεφάλαιο 1 (Βασικές Γεωμετρικές Έννοιες): 1.6, 1.7, 1.8, 1.9, 1.10, 1.11, 1.12, 1.13

Κεφάλαιο 2 (Συμμετρία) : 2.6

Κεφάλαιο 3(Τρίγωνα –Παραλληλόγραμμα-Τραπέζια) : 3.1, 3.2

(στις παραπάνω παραγράφους δεν περιλαμβάνονται τα τμήματα της ύλης

που δεν έχουν διδαχθεί )

 

Οι καθηγήτριες : 

Γιατζάκη Ελπινίκη

Μπρόκου Ιωάννα

  • Νεοελληνική Λογοτεχνία Α΄ Γυμνασίου

Τα κείμενα που έχουν ορίσει οι διδάσκουσες κ. Δασκαλογιαννάκη και κ. Τσιτιρίδου.

 

                                                                                            

  • ΑΓΓΛΙΚA

 

ΒΙΒΛΙΟ : THINK TEEN 1 (ΠΡΟΧΩΡΗΜΕΝΟΙ)

 

UNITS 1,2,3 ( μέχρι την σελίδα 33 Student’s book )

 

ΓΡΑΜΜΑΤΙΚΗ

Present Simple ,Present  Continuous, stative verbs

Nouns and Quantifiers ( a lot of ,a few ,few ,a little ,little ,how many, how much ,many, much ,any, some )

Modal verbs ( must , mustn’t ,don’t have to )

 

– Θεματολογία για Reading Comprehension and Writing

school(subjects, timetable, school  clubs etc),

everyday activities/hobbies, 

favourite books/films,

healthy/unhealthy lifestyle/food and eating habits, 

feelings

-Λεξιλόγιο, ό,τι έχει διδαχθεί από τις αντίστοιχες ενότητες

                           

Από το WORKBOOK εντός ύλης είναι τα αντίστοιχα κεφάλαια.

 

Η ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ                         ΟΙ ΚΑΘΗΓΗΤΕΣ

 

Δασκαλογιαννάκη Καλλιόπη                              Γουλιδάκης Δημήτριος               Ταμπουρατζή Ειρήνη

  • Γλωσσική Διδασκαλία Α΄ Γυμνασίου

 

Ενότητες: 1η, 2η ,3η, 4η 

 

                                                                                            Η διδάσκουσα

                                                                                           Χριστίνα Τσιτιρίδου

  • ΙΣΤΟΡΙΑ

Εξεταστέα ύλη στο μάθημα της Ιστορίας   Α΄ Γυμνασίου

  • Από το κεφάλαιο Β΄  Εποχή του Χαλκού:

Κυκλαδικός, Μινωικός- Μυκηναϊκός πολιτισμός (σελ. 21-34)

  • Από το κεφάλαιο Δ΄  Αρχαϊκή εποχή:

Αποικιακή εξάπλωση. Η πόλη – κράτος και η εξέλιξη του πολιτεύματος. Η Σπάρτη. Η Αθήνα: από τη βασιλεία στην αριστοκρατία και Αθήνα: πορεία προς τη Δημοκρατία. Οι Πανελλήνιοι δεσμοί. Πέρσες και Έλληνες: δυο κόσμοι συγκρούονται. Οριστική απομάκρυνση της Περσικής επίθεσης. Η τέχνη (σελ. 43-67) εκτός σελ. 63,64.

  • Από το κεφάλαιο Ε΄  Η ηγεμονία της Αθήνας:

Η συμμαχία της Δήλου – Η συμμαχία όργανο της αθηναϊκής ηγεμονίας. Το δημοκρατικό πολίτευμα σταθεροποιείται – Ο Περικλής και το δημοκρατικό πολίτευμα. Η λειτουργία του πολιτεύματος – Οι λειτουργίες. Συγκρότηση της αθηναϊκής κοινωνίας – καθημερινή ζωή. Η διαδικασία της μόρφωσης – ο Αθηναίος και η εργασία –  η Αθήνα γιορτάζει (σελ. 69-80)

ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΕΣ ΕΡΩΤΗΣΕΙΣ 

Ο Κυκλαδικός Πολιτισμός (21-22)

  1. Ποιον πολιτισμό ονομάζουμε κυκλαδικό  (πού αναπτύχθηκε, πότε) και ποιοι οι λόγοι ανάπτυξής του;
  2. Τι γνωρίζετε για τα κυκλαδικά ειδώλια;

Ο Μινωικός Πολιτισμός (23-25)

  1. Πότε αναπτύχθηκε ο μινωικός πολιτισμός, πού, από πού πήρε το όνομά του και ποιος έκανε τις ανασκαφές;
  2. Ποιες είναι οι δυο φάσεις (περίοδοι) ανάπτυξης του μινωικού πολιτισμού;
  3. Ποια είναι τα σημαντικότερα τέσσερα μινωικά ανάκτορα;
  4. Ποια είναι τα χαρακτηριστικά των μινωικών ανακτόρων;
  5. Τι γνωρίζετε για τη γραφή των Μινωιτών;
  6. Τι γνωρίζετε για την παρακμή του μινωικού πολιτισμού;

Η θρησκεία και η τέχνη των Μινωιτών (26-27)

  1. Πού πίστευαν οι Μινωίτες και με τι σχετίζονται οι θεότητές τους;
  2. Ποιο ήταν το ιερό τους ζώο και ποιο το ιερό τους φυτό;
  3. Ποιοι αποτελούσαν το ιερατείο;
  4. Πού λάτρευαν τις θεότητές τους;
  5. Τι γνωρίζετε για τα καμαραϊκά αγγεία;

Ο Μυκηναϊκός κόσμος (29)

  1. Πότε και πού αναπτύχθηκε ο μυκηναϊκός πολιτισμός;
  2. Ποιος ανακάλυψε τους βασιλικούς τάφους;
  3. Σε ποια στοιχεία επηρεάστηκαν οι Μυκηναίοι από τους Μινωίτες και σε ποια σημεία φαίνεται η πρωτοτυπία τους;
  4. Ποια ήταν η κοινωνική διαστρωμάτωση της κοινωνίας τους;
  5. Ποια είναι τα κοινά στοιχεία που ένωναν τους Μυκηναίους;
  6. Τι γνωρίζετε για τη γραφή των Μυκηναίων;
  7. Ποια στοιχεία επιβεβαιώνουν την κάμψη της μυκηναϊκής δύναμης και ποιοι είναι οι λόγοι που προκάλεσαν την καταστροφή του Μυκηναϊκού πολιτισμού;

Μυκηναϊκή θρησκεία και τέχνη (33-34)

  1. Σε ποιους Θεούς πίστευαν οι Μυκηναίοι;
  2. Πώς ονομάζονται τα τείχη τους και γιατί;
  3. Ποια ήταν η αρχιτεκτονική των ανακτόρων;
  4. Τι γνωρίζετε για τους θολωτούς τάφους;
  5. Τι γνωρίζετε για την κεραμική και τη μεταλλοτεχνία των Μυκηναίων;

Ερωτήσεις κρίσεως – σύγκρισης- προέκτασης

  1. Ποιο είναι το κύριο χαρακτηριστικό των μυκηναϊκών τειχών; Τι συμπέρασμα βγάζουμε για τον τρόπο ζωής τους;
  2. Ποια άλλα στοιχεία επιβεβαιώνουν ότι οι Μυκηναίοι ήταν ένας φιλοπόλεμος λαός;
  3. Ποια στοιχεία επιβεβαιώνουν ότι οι Μινωίτες είναι φιλειρηνικός λαός;
  4. Ποια στοιχεία επιβεβαιώνουν την υψηλή κοινωνική θέση της γυναίκας στη μινωική Κρήτη;
  5. Συγκρίνετε τα μυκηναϊκά ανάκτορα με τα μινωικά.
  6. Ποια σχέση νομίζετε πως έχουν οι τοιχογραφίες των Μυκηναίων με τις τοιχογραφίες της μινωικής Κρήτης;
  7. Συγκρίνετε τη μινωική θρησκεία με τη μυκηναϊκή ως προς τους Θεούς, τους τόπους λατρείας και το ιερατείο.
  8.  Συγκρίνετε  τη μινωική  με τη μυκηναϊκή γραφή.

ΙΣΤΟΡΙΚΟΙ ΧΡΟΝΟΙ

Κεφάλαιο Δ’

Αποικιακή εξάπλωση

  1. Ποια ήταν τα αίτια του αποικισμού τον 8ο αιώνα;
  2. Ποια η σχέση μητρόπολης-αποικίας;
  3. Ποιες οι συνέπειες του  β΄ αποικισμού;
  4. Πώς γινόταν η εγκατάσταση στις αποικίες;

 

Πόλεις-Κράτη

  1. Δημιουργία πόλης-κράτους
  2. Τι είναι η «οπλιτική φάλαγγα»;
  3. Ποια είναι τα πολιτεύματα και τι γνωρίζετε για το καθένα από αυτά;

Σπάρτη

  1. Πού εγκαταστάθηκαν οι Σπαρτιάτες και από ποια φυλή προέρχονταν;
  2. Ποιες ήταν οι κοινωνικές τάξεις στην Σπάρτη και τι γνωρίζετε γι’ αυτές;
  3. Ποιανού έργο ήταν το πολίτευμα της Σπάρτης;
  4. Ποιοι ήταν οι πολιτειακοί θεσμοί της Σπάρτης;
  5. Τι ήταν η Απέλλα;
  6. Τι γνωρίζετε για την αγωγή των νέων στην Σπάρτη; (αγοριών-κοριτσιών)
  7. Τι ήταν ο «λακωνισμός»;
  8. Τι σημαίνει η φράση: «δουλεύει σαν είλωτας»;

Αθήνα: από τη βασιλεία στην αριστοκρατία

  1. Τι ήταν τα Παναθήναια;
  2. Από ποια φυλή προέρχονται οι Αθηναίοι;
  3. Ποιο ήταν το πρώτο πολίτευμα της Αθήνας και ποιος ο τελευταίος βασιλιάς;
  4. Ποιοι ήταν οι πολιτειακοί θεσμοί στην Αθήνα;
  5. Τι γνωρίζετε για τον Κύλωνα;
  6. Τι γνωρίζετε για τον Δράκοντα;

Αθήνα: πορεία προς τη δημοκρατία

  1. Ποια ήταν τα μέτρα του Σόλωνα και τι γνωρίζετε για το καθένα από αυτά;
  2. Τι γνωρίζετε για τον Πεισίστρατο;
  3. Ποιος ήταν ο θεμελιωτής του δημοκρατικού πολιτεύματος;
  4. Ποια ήταν τα μέτρα του Κλεισθένη; (οι καινοτομίες του)

Πανελλήνιοι δεσμοί

  1. Τι ήταν οι Ολυμπιακοί Αγώνες;
  2. Πώς διεξάγονται οι Ολυμπιακοί αγώνες;
  3. Πώς υποδέχονταν τον Ολυμπιονίκη;
  4. Συγκρίνετε τους ολυμπιακούς αγώνες τότε και σήμερα.
  5. Τι γνωρίζετε για τα μαντεία;
  6. Τι ήταν οι αμφικτιονίες;
  7. Γνωρίζετε τρόπους που σήμερα οι άνθρωποι προσπαθούν να μαντεύουν το μέλλον;

Πέρσες και Έλληνες

  1. Ποια ήταν η αιτία και ποια η αφορμή των περσικών πολέμων;
  2. Ποιες ήταν οι αιτίες της ιωνικής επανάστασης;
  3. Πόσες ήταν οι εκστρατείες των Περσών στην Ελλάδα, πότε έγιναν, ποιοι ήταν οι αρχηγοί τους, ποιες ήταν οι σημαντικότερες μάχες- ναυμαχίες, , πότε έγιναν, ποιοι οι αρχηγοί των Ελλήνων και ποια τα αποτελέσματά τους; (επιγραμματικά)
  4. Ποια ήταν τα αποτελέσματα των περσικών πολέμων;

Η τέχνη

  1. Τι γνωρίζετε για τους ναούς και ποια ήταν τα μέρη ενός αρχαίου ναού;
  2. Ποια τα χαρακτηριστικά του δωρικού και ιωνικού ρυθμού;
  3. Τι αναπαριστούν τα γλυπτά και από ποιο υλικό κατασκευάζονται;
  4. Ποιοι παράγοντες έπαιξαν αποφασιστικό ρόλο στην γέννηση της γλυπτικής;
  5. Πώς ονομάζονται τα γλυπτά ανδρών και γυναικών και ποια τα χαρακτηριστικά τους; (πώς παριστάνονται)
  6. Τι μορφές αναπαριστάνουν τα αγάλματα;
  7. Ποια διαφορά παρουσιάζει η μελανόμορφη από την ερυθρόμορφη τεχνική της αγγειογραφίας;

 

Κεφάλαιο Ε’

Η Συμμαχία της Δήλου – Συμμαχία Όργανο της Αθηναϊκής Ηγεμονίας

  1. Συμμαχία της Δήλου: Ποιος ήταν ο σκοπός της Συμμαχίας, σύμφωνα με το Θουκυδίδη, ποια ήταν τα μέλη και ποια η οργάνωσή της;
  2. Ποιος ήταν ο πολιτικός σχεδιασμός του Κίμωνα;
  3. Με ποιες ενέργειες του Περικλή η συμμαχία έγινε όργανο της Πανελλήνιας Αθηναϊκής Ηγεμονίας;
  4. Τι γνωρίζετε για την ειρήνη του Καλλία το 449 π.Χ.;

Το Δημοκρατικό πολίτευμα σταθεροποιείται – Ο Περικλής και το Δημοκρατικό πολίτευμα

  1. Ποιο ήταν το πολιτικό πρόγραμμα του Περικλή;

Η λειτουργία του πολιτεύματος

  1. Να περιγράψετε πώς λειτουργούσε το αθηναϊκό πολίτευμα (στους θεσμούς)
  2. Ποιος ήταν ο ρόλος της Εκκλησίας του Δήμου και της Βουλής των Πεντακοσίων;
  3.  Τι  γνωρίζετε για την εκκλησία του δήμου και ποιο είναι το αντίστοιχο όργανο της Σπάρτης; Να το συγκρίνετε.
  4. Ποιος ήταν ο ρόλος των εννιά αρχόντων και των δέκα στρατηγών;
  5. Τι γνωρίζετε για τον Άρειο Πάγο και την Ηλιαία;
  6. Τι γνωρίζετε για τις λειτουργίες; (πώς λειτουργούσε αυτό το φορολογικό σύστημα, ποιες ήταν οι κυριότερες  λειτουργίες και τι ήταν η καθεμία από αυτές;)

Η συγκρότηση της Αθηναϊκής Κοινωνία – Η καθημερινή ζωή

  1. Πώς είναι διαρθρωμένη η αθηναϊκή κοινωνία;
  2. Ποια είναι η θέση των Αθηναίων πολιτών, των μετοίκων και των δούλων στη δομή της αθηναϊκής κοινωνίας;
  3. Ποια είναι η θέση της γυναίκας, του άντρα και των παιδιών στην αθηναϊκή κοινωνία;
  4. Πώς ήταν η τροφή και η ενδυμασία τους;
  5. Που θα προτιμούσατε να ζείτε ; Στην Αθήνα ή τη Σπάρτη και γιατί; Η απάντηση να δοθεί ανάλογα με το φύλο που είστε. 
  6. Συγκρίνετε τη γυναίκα της αθηναϊκής κοινωνίας με τη γυναίκα σήμερα
  7. Τι ήταν οι μέτοικοι και ποιες οι αντιστοιχίες με τους σημερινούς μετανάστες;

 

  1. Ποιος ήταν ο ρόλος της γυναίκας στην Αθήνα; Ποιες διαφορές διαπιστώνετε στη θέση της γυναίκας σήμερα;

 

Η διαδικασία της μόρφωσης- ο Αθηναίος και η εργασία – Η Αθήνα γιορτάζει

  1. Τι γνωρίζετε για το εκπαιδευτικό σύστημα που επικρατούσε στην αθηναϊκή κοινωνία; (μόρφωση των παιδιών)
  2. Να αναφέρετε τις σπουδαιότερες αθηναϊκές γιορτές και να πείτε με ποιες σημερινές αντιστοιχούν.
  3. Συγκρίνετε την εκπαίδευση της Αθήνας με την εκπαίδευση σήμερα.

 

ΠΡΟΣΟΧΗ

Διαβάζω τα παραθέματα των παραπάνω ενοτήτων και ξέρω να εξηγώ τις εικόνες του βιβλίου

 

ΤΡΟΠΟΣ ΕΞΕΤΑΣΗΣ ΤΟΥ ΜΑΘΗΜΑΤΟΣ

Ο τρόπος εξέτασης του μαθήματος της Ιστορίας στο Γυμνάσιο ορίζεται ως ακολούθως :

Δίνονται δύο ομάδες ερωτήσεων Α και Β.

Η ομάδα Α΄ περιλαμβάνει πέντε ερωτήσεις ( 5 ) από τις οποίες οι μαθητές/τριες επιλέγουν τις τρεις ( 3 ).

Η ομάδα Β περιλαμβάνει τέσσερις ερωτήσεις ( 4 ) από τις οποίες οι μαθητές/τριες επιλέγουν τις δύο (2). Οι ερωτήσεις μπορούν να αναλύονται σε δύο ισοδύναμα υποερωτήματα.

Κάθε ερώτηση βαθμολογείται με τέσσερις (4) μονάδες (4 Χ 5=20).

Η Ομάδα Α περιλαμβάνει ερωτήσεις που ελέγχουν τη γνώση και την κατανόηση της ιστορικής ύλης που διδάχθηκαν οι μαθητές/τριες (εξήγηση ιστορικών όρων και εννοιών, περιγραφή ή ταξινόμηση ιστορικών γεγονότων, φαινομένων ή περιόδων, κατανόηση ή συνοπτική απόδοση του περιεχομένου μιας γραπτής ή εικαστικής ιστορικής πηγής, κατανόηση και περιγραφή των σχέσεων που υφίστανται ανάμεσα σε διαφορετικά ιστορικά γεγονότα, φαινόμενα κ.λ.π.).

Η Ομάδα Β περιλαμβάνει ερωτήσεις που ελέγχουν την ικανότητα των μαθητών/τριών να αναλύουν στοιχεία και σχέσεις, να αξιολογούν τη δράση προσώπων ή ομάδων με βάση συγκεκριμένο κριτήριο, να συνθέτουν ιστορικά δεδομένα.

 

Η Καθηγήτρια

Μανωλαράκη Μαρία

 

                                            Η ΔΙΕΥΘΥΝΤΡΙΑ

Καλλιόπη Δασκαλογιαννάκη

scroll to top